Analyses; Denk na!

By 8 mei 2020juni 8th, 2020Tips

Analyses

Denk na!

Denk na!

Ondernemen is risico’s nemen, maar niet zonder na te denken.
Waar zitten mijn concurrenten? Welke kansen zijn er? En welke bedreigingen moet ik in de gaten houden? Welke keuze moet ik maken om te kunnen groeien? Het toverwoord is ANALYSE.

Neem de tijd

Jouw passie én je geweldige idee is de basis van je onderneming. Samen met je visie, het beleid en de financiën kom, je een heel eind. Maar ergens komt er een moment dat je zult moeten kijken hoe het gaat. Het onvermijdelijke analyseren moet je gaan doen. Neem hier echt de tijd voor. Maar hoe pak je zoiets aan?

Een drietal belangrijke tips en  voor een paar goede analyses:

  • Neem afstand van je dagelijkse werkzaamheden
  • Zorg voor een lege agenda
  • Sta open voor feedback

Met deze tips in je achterhoofd creëer je ruimte en inzicht voor je analyses. Ga maar eens brainstormen met je collega’s over waarom je concurrent het (ook) goed doet? Of houd een enquête bij je huidige doelgroep over wat zij belangrijk vinden aan je dienst of wat ze juist missen.

Keuzes maken

Welke analyses moet je uitvoeren en hoe? Er zijn namelijk legio onderwerpen om te analyseren zoals op concurrentie, productpositie, doelgroep, etc.
Maak een bewuste keuze en zorg dat je wel iets uitzoekt dat er toe doet.
Hou ook de ontwikkelingen en het nieuws in de gaten. Dit zijn factoren waardoor je markt waarop je opereert er anders uit kan komen te zien en je product of dienst niet meer aansluit bij de vraag. Denk bijvoorbeeld over de discussie van het klimaat en de daarbij horende verduurzaming van processen, producten en diensten.

TripleTribe helpt jou met strategische marketing en communicatie en kan je met dit soort analyses helpen. Wil jij ook meer inzichten in je huidige koers? Profiteer van de experts van TripleTribe en neem dan contact op met één van de experts.
contact@tripletribe.nl
085 – 027 16 16

ln de week van 16 november tot en met 20 november is het de week van de Werkstress.

Bekijk hier de actie