Identiteit | Weet jij waar jouw bedrijf voor staat?

Als je weet wie je zelf bent, kun je pas gevonden worden door je klanten.

Maar wie ben je? Waar sta je voor? En hoe breng je dat over? Deze vragen zijn essentieel om een herkenbare bedrijfsidentiteit te vormen.

Uit onderzoek is gebleken dat mensen in het algemeen een persoon of bedrijf onthouden die ‘anders is’. Iets of iemand die opvalt door een afwijkende actie, product, aanbieding, etc. Een sterke identiteit hoeft niet moeilijk te zijn, maar wel uniek. En soms is eenvoud net zo krachtig (denk maar eens aan een afbeelding met een hap uit een apple 😏)

Identiteit
DNA

Jouw DNA

Het bepalen van je DNA is één van de ‘knoppen’ waar je aan kunt draaien om je identiteit te bepalen. In je DNA zitten de kernwaardes die je verwerkt. En met een duidelijk DNA-profiel kun je de volgende vragen gemakkelijk beantwoorden:

  • Waar staat jouw bedrijf voor?
  • Draag jij je kernwaardes continu uit in je gesprekken, mails en omgang met collega’s
  • Hoe komt de boodschap over op jouw doelgroep?

 

Maar je identiteit blijft zich ontwikkelen. Je bedrijf groeit in omzet, je krijgt een andere doelgroep erbij of misschien wordt de vraag anders van je doelgroep waardoor je moet opschalen of een andere afslag neemt. Als je je marktpositie blijft monitoren en toetsen aan je identiteit die je wilt uitstralen, sta je nooit stil met je bedrijf.

Een sterke methode om te weten wie je bent is het werken met de vragen van de Golden Circle van Simon Sinek. De vragen die je jezelf stelt zijn:

  1. Waarom doe je wat je doet?
  2. Hoe doe je dat?
  3. Wat ga je dan uiteindelijk verkopen?


De kern van een krachtige bedrijfsidentiteit ligt in de kern, het Waarom. Daarna werk je van inside-out. De focus ligt dus op het waarom van een bedrijf en is gericht op het onderscheidend vermogen. Met deze benadering handel je vanuit je intrinsieke waarde, passie en overtuiging.
Een goede bijkomstigheid is dat als je via de inside-out methode werkt, je meer loyaliteit creëert bij je team en je klanten.

Why How What

Wij geloven in gezamenlijk en direct resulterend overleg, gebruikersbeleving en continuous development (continue ontwikkeling).
Bel ons en onze experts komen meteen in actie voor jou en je bedrijf.
contact@tripletribe.nl
085 – 027 16 16

Kortom: Samen maken wij merken Kortom: Samen maken wij merken Kortom: Samen maken wij merken